Chybí vám úsměv na rtech? Zlobíte se kvůli každé maličkosti, nic vám nejde pořádně od ruky? Když k tomu ještě kručí v žaludku, podrážděnost a stres se většinou znásobují. Poradíme, co tělu dopřát, abyste měli pevné nervy, svět vnímali pozitivně a mrzutost se vytratila.
Banány
Dopřávejte si tohle chutné exotické ovoce každý den. Banány totiž obsahují látky, které podporují produkci hormonu štěstí a dobré nálady. Pomohou překonat úzkost, uvolnit psychické napětí, hodit starosti za hlavu. Mají lehce stravitelné sacharidy, které podporují transport tryptofanu do mozku.
Ovesné vločky
Obsahují řadu prospěšných látek, zejména vitaminy skupiny B, které blahodárně působí na nervovou soustavu. Navíc jsou zdrojem potřebné vlákniny, jež prospívá zažívání a navozuje pocit sytosti. S vločkami snadněji odbouráte stres, všeobecně mají na organismus posilující účinky, doporučují se při stavech vyčerpání, únavy, v rekonvalescenci.
Hořká čokoláda
Obsahuje spoustu biologicky aktivních látek, které mají na tělo příznivý účinek. Například katechiny patří do skupiny flavonoidů, které mají pozitivní zdravotní vliv podobný zelenému čaji. Také látka zvaná fenyletylamín vyvolává euforický účinek, který zlepšuje náladu, zmenšuje pocit úzkosti, vede ke spokojenosti. Konzumace hořké čokolády v rozumné míře stimuluje vylučování endorfínů, hormonů štěstí, potlačuje strach a paniku.
Vlašské ořechy
Obsahují velké množství omega 3 mastných kyselin, které mají významný podíl na výkonnosti mozku, prokazatelně zlepšují náladu. Podporují rovnováhu nervové soustavy, pomáhají zmírňovat depresi, celkově podporují psychické zdraví.
Ryby
Mořské plody a ryby hrají významnou roli v prevenci civilizačních onemocnění. Losos, tuňák, sardinky by se měly v našem jídelníčku objevovat co nejčastěji, neboť obsahují látky, které pomohou udržet emoce na uzdě. Postará se o to aminokyselina tryptofan. Zdravé rybí maso udělá dobře nejen nervům, ale zároveň posílí srdce. Zařadit by je měli alespoň dvakrát až třikrát týdně do jídelníčku lidé trpící revmatickou artritidou, vysokým krevním tlakem, zvýšenou hladinou cholesterolu.
Zelenina
Jak potvrzují mnohé výzkumy, o úsměv na tváři a optimistickou náladu se postarají pravidelné porce čerstvé zeleniny. Výsledky vědeckých studií potvrzují, že optimisté mají v krvi vyšší hladinu karotenoidů - oranžovočervených barviv z rostlin. K nejznámějším patří betakaroten, který najdeme například v mrkvi, zelené paprice, petrželi, rajčatech, špenátu.
(es)
DODATEK
Protože jsou karotenoidy rozpustné v tucích, je dobré k syrové zelenině vždy přidávat kapku kvalitního rostlinného oleje, aby mohly být tyto důležité látky vstřebány do těla.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2013306
DnesDnes530
VčeraVčera708
Tento týdenTento týden3386
Tento měsícTento měsíc9631

Partnerské weby