Není pochyb o tom, že cvičení má veskrze pozitivní vliv na tělesnou schránku. Každodenní procházky, hodinka strávená ve fitnescentru, plavání, cyklistika nebo jiné fyzické aktivity se stávají výbornou prevencí celé řady chorob, pomáhají zvyšovat paměť, soustředění, blahodárně ovlivňují činnost mozku. Mnoho lidí však vidí v pohybu a v mučení těla jedinou cestu, jak se zbavit nadbytečných kilogramů, získat štíhlé těl o. Jsou ochotni trávit hodiny v relaxačních centrech a fitku, do úmoru mučit tělo na posilovacích strojích s vidinou dokonalé postavy půvabné modelky. Jak vidí intenzivní pohyb ve spojitosti s úpravou životosprávy odborníci?

Při pohybu neomezený jídelníček
Myslíte si, že když si pořídíte permanentku do fitka a k tomu budete každý večer sprintovat kolem sídliště, že si můžete dát na talíř neomezené množství jídla a bez výčitek svědomí mlsat, na co máte chuť? Neznamená to, že byste si občas nemohli dát velký hamburger nebo oblíbené hranolky se smaženým sýrem. Nemělo by to však být pravidlem. Je třeba si uvědomit, že když se začnou ztrácet faldíky, ještě nemáte vyhráno, neboť ne všechen přijímaný tuk v jídle je vidět na povrchu. Existuje tuk podkožní, který je vidět na první pohled a ukládá se pro dlouhodobé využití, například při nedostatku potravy či v těhotenství. Takzvaný viscerální tuk je pro zdraví mnohem nebezpečnější. Oproti tuku podkožnímu se ukládá na životně důležitých orgánech, jako jsou játra nebo srdce, uvnitř dutiny břišní.Viscerální tuk poskytuje tělu krátkodobý přísun energie, tělo ho dokáže jednoduše rozložit a využít.

Posilování břicha do úmoru
Jste přesvědčeni o tom, že když každý večer dokážete bez zadýchání padesát sklapovaček, sto dřepů a do každé ruky si naložíte desetikilovou činku, budete za dva týdny vypadat jako favoritka soutěže kulturistek? Povolené bříško zmizí jako mávnutím kouzelného proutku, objemný zadeček bude potřebovat o jednu konfekční velikost méně a ručička váhy klesne přinejmenším o pět kilogramů? Realita bude nejspíš bohužel jiná. Odborníci tvrdí, že když tělo spaluje tukovou tkáň, bere si po troše z každého typu tuku, tedy jak z podkožního, tak viscerálního. Proto je zbytečné investovat do domácích posilovacích strojů, rotopedů a podobně. Žádnou část těla nelze nadobro změnit ani každodenním intenzivním tréninkem.

Ráno začít aktivně
Pokud si myslíte, že když před snídaní vyběhnete desetkrát do třetího patra nebo zařadíte do každodenního rituálu pravidelný jogging a zaběháte si na lačný žaludek, shodíte více kilogramů, jste na omylu. Není rozhodující, zda pro některou pohybovou aktivitu zvolíte čas těsně po jídle nebo před ním. Neexistuje totiž žádná studie, která by potvrzovala, že provozování sportu po ránu na lačný žaludek přináší hmatatelný výsledek v souvislosti s úbytkem hmotnosti. Pravda je taková, že s hladovým žaludkem vydá tělo při pohybu mnohem více energie, ale požitek ze sportování nemusí být stoprocentní, výkon nijak kvalitní. Výživoví poradci se přimlouvají alespoň za malý koktejl výživného nápoje, ovocné šťávy.
(mav)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2380128
DnesDnes181
VčeraVčera849
Tento týdenTento týden2926
Tento měsícTento měsíc7557

Partnerské weby

apartman banner