O blahodárném vlivu pohybu na celkovou kondici, vzhled i psychiku není pochyb. Důležité ovšem je, aby výsledný efekt odpovídal vloženému úsilí - a pokud možno jej znásobil. Proto se vyplatí ke cvičení přibrat všestranného společníka. V posilovnách se objevují nejrůznější chytré pomůcky, které pomáhají efektivně spalovat tuk, celkově zpevnit svaly, vylepšit kondici. Po flexibarech, pružných tyčích speciáln ího tvaru, které posilují důležité svalové partie a cvičení s nimiž je skvělou prevencí proti řídnutí kostí a onemocněním kloubů, či bosu, což je poloviční gymnastický míč, s nímž lze perfektně potrápit břišní a zádové svaly, přichází ze světa fitness další jedinečná pomůcka - fitness-berry. Umožňuje cílené procvičování celého těla s využitím prvků gymnastiky a aerobiku. Oproti běžnému gymnastickému míči nabízí větší stabilitu, čímž usnadňuje správné držení těla při provádění cviků.

Fitness-berry je vyroben z polyuretanové směsi, která výborně snáší tlak a opakované smršťování. Obal tvoří umělá kůže s prtiskluzovými vlastnostmi, vysokou odolností proti oděru. Jeho rostoucí popularita spočívá ve flexibilitě a takřka neomezených možnostech využití. Je to ideální pomůcka na procvičení páteřní oblasti, zádového a šíjového svalstva, k posilování břicha či pánevního dna, koordinace pohybů a rovnováhy nebo nácvik správného sezení. Fitness-berry umožňuje hrát si a zároveň cvičit spolu s dětmi. Cvičení na fitneess-berry se hodí nejen do posiloven, ale lze na něm cvičit bez asistence v domácím prostředí. Jak si počínat s touto atraktivní cvičení pomůckou? Vyzkoušejte několik následujících cviků:
Posilování přímého břišního svalstva

Bedra položíme na ovál, nohy rozkročíme na šířku boků, ruce zkřížíme za hlavu, zatáhneme bříško. Pomalým pohybem zvedáme trup nahoru, aniž by se úplně narovnal, a v této poloze vydržíme několik minut a pozvolna se vracíme do původní polohy.

Procvičení zádového svalstva
Břichem se položíme na ovál, váha by měla převážně spočívat na pánvi a stehnech. Chodidly se opřeme o stěnu, ruce složíme za hlavou, záda a krk tvoří jednu linii, pohled směřuje k podlaze. Trup zvedáme pomalu nad vodorovnou úroveň, a to nejméně desetkrát.

Boční svalstvo trupu a vnější svalstvo lýtek
Bokem se položíme na ovál, přitom se rukou a nohou opřeme o zem, horní ruka je v týlu. Volnou nohou unožujeme vzhůru alespoň patnáctkrát. Potom strany vyměníme.

Posilování paží
Sedneme si do dřepu zády k oválu. Rukama se opřeme na šíři ramen o ovál, nohy rozkročíme na šířku boků, bříško stáhneme. Paže střídavě propínáme a ohýbáme.
(mv)
 

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2454569
DnesDnes603
VčeraVčera662
Tento týdenTento týden2476
Tento měsícTento měsíc5515

Partnerské weby

apartman banner