Často slýcháme o tom, že ten, kdo maso nejí, se dožívá vyššího věku než ten, kdo si život bez řízku nebo steaku nedovede vůbec představit. Maso je zdrojem plnohodnotných bílkovin, především takových, které mají složení, jaké si organismus neumí vytvořit sám. Dále pak představuje dobrý zdroj některých vitaminů rozpustných v tucích. Jinak maso spolu s vnitřnostmi patří k nejdůležitějším zdrojů m železa. Maso je dokonce dobré i pro lidi, kteří potřebují shodit část své hmotnosti. Měli by si ale vždy vybírat jen libové druhy, zejména drůbež bez kůže - především kuře či krůtu, z ostatních druhů masa je možné konzumovat i libové vepřové, například z kýty. Obecně můžeme konstatovat, že vhodnější zůstává především bílé maso - tedy z ryb a netučné drůbeže.

A jaké má maso nevýhody? Třeba tu, že se občas po jeho konzumaci cítíme malátní. Mozek je průběžně prokrvován a pokud sníme velké množství jídla, tak se nám prokrvuje trávicí ústrojí a samozřejmě se cítíme být unavení. Nemusí to ovšem platit vždy, neboť také záleží na úpravě masa. Něco jiného, když si dáme přírodní plátek masa doplněný například zeleninou, anebo hodně tučný řízek či guláš se šesti knedlíky.
(pak)

DODATEK
Králičí maso se hodí téměř do všech druhů diet, které maso povolují. Obdobně pak i jehněčí maso, která spousta lidí nezařazuje do svého jídelníčku, protože je poněkud náročnější na přípravu.
 

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2455409
DnesDnes647
VčeraVčera796
Tento týdenTento týden3316
Tento měsícTento měsíc6355

Partnerské weby

apartman banner