Bolesti kloubů? Kdo by si na ně občas nestěžoval? S postupujícím věkem o sobě dávají vědět nejen v souvislosti s přirozeným opotřebením, ale také s nadváhou, často se ozývají při změně počasí. Podle odborníků vydrží větší zátěž lidé, kteří se pravidelně věnují fyzickým aktivitám, pracují na své kondici. Zatímco v mladším věku mají zelenou dynamické sporty, jako například tenis, aerobik, míčové hry, náročný trénink v posilovně, unaveným kloubům tato zátěž nebude příliš prospívat. Při problémech s klouby odborníci doporučují plavání. Pro pohybový aparát je nejšetrnějším sportem, vodní gymnastika je bezpečná a zdravá i pro bolestivé klouby. Nejlevnější a pro tělo nejpřirozenější aktivitou, která minimálně zatěžuje klouby, je svižná chůze, turistika. Přispěje nejen k posílení kondice, ale dokáže si poradit i s nadbytečnými kilogramy. Vhodná je také pro lidi s revmatoidní artritidou, důležité je provozovat ji pravidelně, v tempu, které odpovídá zdravotnímu stavu a momentální kondici. Vyplatí se také investice do rotopedu, stacionárního kola. Hybnost opotřebovaných kloubů zlepšuje třeba jóga, taiči, nejrůznější uvolňující a posilující cviky.
(es)

DODATEK
Na zdraví nohou má podstatný vliv i vhodná obuv z kvalitního materiálu, s dobrou podrážkou.

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2451621
DnesDnes98
VčeraVčera620
Tento týdenTento týden3652
Tento měsícTento měsíc2567

Partnerské weby

apartman banner