Určitě jste to již mnohokrát slyšely, je jedno, kolik vám je let, důležité je, jak se cítíte. Ale cítit se svěže a mladě je někdy opravdu náročné. Inspirujte se malými drobnostmi a možná přetočíte tachometr let ve svůj prospěch. Základem je dodržovat zásady zdravého životního stylu a nekouřit.
Udržujte si váhu
Víme to všechny, které bojujeme s nadbytečnými kilogramy - kromě jiného přidávají léta. Pokud máte nadváhu či dokonce jste obézní, snažte se shodit alespoň pár kilogramů, ale není dobré a ani zdraví prospěšné ztrácet nadbytečné kilogramy příliš rychle. Pamatujte si, že čím rovnoměrněji a pomaleji budete hubnout, tím máte větší naději, že si žádoucí váhu udržíte, jakmile ji dosáhnete.
Středomoří na talíři
Odborníci na výživu se shodují v jednom, lehká středomořská strava se spoustou ryb, zeleninou a ovocem je zárukou příznivého vlivu na naše zdraví a zažívání, v neposlední řadě i na postavu. Zdravý je olivový olej, kterému se v těchto zemích často přezdívá tekuté zlato. Používá se jak k tepelné úpravě, tak k dochucování pokrmů, kterým dodává charakteristickou chuť.
Vsaďte na zelenou
Zařaďte do svého jídelníčku co nejčastěji zeleninu. Má totiž spoustu výhod. Hodně vitaminu C, minimum kalorií, hodně nepostradatelné vlákniny, která nám zajistí správné trávení a nálož vitaminů a minerálů, jež jsou bohatým zdrojem antioxidantů - aktivních bojovníků proti škodlivým volným radikálům, a tedy mnoha nemocem.
Nečekejte na žízeň
Energie a vitalita, pružná a zářivá pleť, lepší průtok krve, a tedy i lepší zásobení kyslíkem či živinami, to je pár důvodů, proč se vyplatí dbát na to, abychom tělo dostatečně „zavlažovali“. Pijte pravidelně a po malých doušcích v průběhu celého dne bez ohledu na to, zda máte žízeň či nikoli.
Mezi polštáři
Kvalitní a zdravý spánek je účinný pomocník proti přibývajícím rokům, neboť dobíjí náš organismus energií, posiluje imunitní systém, pomáhá odbourávat stres a látková výměna je intenzivnější. Místnost, ve které spíte, pořádně zatemněte, během spánku se za tmy tvoří v těle „hormon mládí“ melatonin, který brání hromadění škodlivých volných radikálů. Důležité je spát i dostatečně dlouho, podle expertů je ideální šest až osm hodin spánku.
Rozhýbejte se
Pravidelný pohyb zvyšuje přirozenou pružnost těla, posiluje svalstvo, dobíjí náš organismus energií, uklidňuje, působí proti podrážděnosti a zlepšuje spánek. Nejrychleji zestárnete, pokud vedete sedavý způsob života, navíc hrozí všechny civilizační nemoci - vysoký krevní tlak, diabetes a další.
Vítr v šatníku
Nemusíte „chytat“ všechny módní výstřelky, ale na druhou stranu se neoblékejte jako usedlá teta. Užší džíny, krátká saka, vypasovaná trička. To vše můžete nosit i ve vyšším věku. Nebojte se výraznějších barev, zvlášť horní část oblečení by měla být světlejší a barevnější, tmavá barva v blízkosti obličeje přidává roky.
Změna je život
Jestliže vaši hlavu zdobí už roky pořád jeden a tentýž účes, změňte ho. Možná se vám trochu pozměnil tvar a výraz obličeje a starý účes se k vám prostě nehodí. Navíc, když se objevíte v novém sestřihu či barvě vlasů, lidem bude automaticky připadat, že vypadáte lépe. Krátké střihy sice omlazují, ale extra krátké vlasy působí příliš tvrdě.
Méně znamená více
Zapomeňte na rady: čím víc chcete schovat, tím hutnější make-up. Mladšího vzhledu dosáhnete naopak tekutými a lehkými druhy make-upů. Klasický způsob, jak něco zamaskovat, je upoutání pozornosti jinam. Vizážisté proto radí: přitáhněte zájem k očím, rozsviťte je. Nejdříve speciálním korektorem zamaskujte kruhy pod očima, stíny používejte matné, barevně spíše světlejší, oči pak vypadají větší. Perleťové stíny by zvýraznily vrásky kolem očí. Nepoužívejte barevné řasenky a vraťte se ke klasické černé nebo hnědé.
(jam)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2452635
DnesDnes542
VčeraVčera570
Tento týdenTento týden542
Tento měsícTento měsíc3581

Partnerské weby

apartman banner