Tělesná aktivita zlepšuje kondici a podporuje imunitní systém. Má vliv i na duševní vyrovnanost, pomáhá odbourávat stres a zlepšuje náladu. Mnohé vědecké studie potvrzují, že pohyb stimuluje podvěsek mozkový, dochází k vylučování endorfinu, jednoho z přírodníc h opiátů, který vyčistí hlavu.

Ideální a nejpřirozenější je chůze, k níž nepotřebujeme prakticky žádné pomůcky a provozovat ji můžeme za každého počasí v přírodě i ve městě. Zdraví prospěšná je jakákoli chůze - do schodů, do práce, pěší túry. Stále populárnější je chůze s teleskopickými hůlkami - nordic walking.

Skvělá je krátká ranní rozcvička, která dá člověku trochu přemáhání, ale je spolehlivým zdrojem elánu a radosti po celý den. Plavání je vhodné pro lidi jakéhokoli stupně zdatnosti a hmotnosti, podporuje kardiovaskulární systém, posiluje svaly, šetří klouby a dobře se s ním hubne. Za hodinu můžete spálit dva až čtyři tisíce kilojoulů, což je srovnatelné s množstvím energie vydávané při běhu.

Podobně energeticky náročná jako plavání a snadno dostupná je jízda na kole. Má-li cvičení a pohyb splnit svůj účel, musí si člověk vybrat takovou činnost, která ho zabaví a upoutá. K dalším vhodným aktivitám patří i práce na zahradě a úklid, třeba vytírání podlahy, luxování, mytí oken a podobně.
(žuk)

DODATEK
Pro začátek si nestanovujte příliš vysoké cíle, raději poslechněte svůj vnitřní hlas a vyvarujte se nadměrné námahy. Jakmile pocítíte jakékoli nepříjemné vedlejší účinky, přestaňte!
 

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2452185
DnesDnes92
VčeraVčera570
Tento týdenTento týden92
Tento měsícTento měsíc3131

Partnerské weby

apartman banner