A to v případě, že v restauraci, kde jste se rozhodli najíst, hraje příliš hlasitá hudba. Závěry jedné zahraniční studie přišly s překvapivým zjištěním, že hlasitost okolní hudby ve veřejném stravování ovlivňuje
přání návštěvníka, zda si dá něco lehkého a zdravého, nebo se rozhodne pro nezdravé pokrmy. Podle psychologů hluk ovlivňuje chuťové buňky a zákazníkům pak jídlo připadá mdlé. Není však žádnou novinkou, že restaurace a supermarkety často využívají příjemnou hudbu k ovlivňování nákupního chování spotřebitelů. Hlasitá muzika zvyšuje stres, ovlivňuje srdeční tep, člověka správně vybudí, aby měl chuť utrácet, svádí ho to k tomu dopřát si, po čem touží, ochutnat kalorická a sladká jídla. Je to pro něj silný zážitek, při němž mozek šílí, tvrdí vědci. Naopak při tišší, poklidnější hudbě zákazník nad objednávkou a svým chováním více přemýšlí, lépe funguje jeho sebeovládání.
(pru)