Tak to je určitě sen každého, kdo se snaží zbavit nadbytečných kilogramů. Možná vás překvapí, jak je to snadné, stačí jen splnit určité podmínky. Propagátorem této metody hubnutí je německý lékař Detlef Pape, který vychází z toho, že náš organismus funguje přes den na výkonnostní látkovou výměnu a v noci přepne na regenerační metabolismus. Právě v tom hraje podstatnou roli růstový hormon. Největší problémy v jeho činnosti vyvolává inzulín, který dosahuje vysoké hladiny poté, co sníme stravu bohatou na sacharidy, tedy především cukry a škroby. Pokud sníme takové potraviny jako například bílé pečivo, sušenky a další výrobky z mouky, brambory, chipsy, těstoviny, cornflaky, sladké ovoce a jiné, zablokujeme asi na pět hodin noční spalování tuku. Aby si tělo v noci „vytáhlo“ energii z tukových vrstev, měli bychom omezit vylučování inzulínu, kterému se říká „hormon tloustnutí“. Je tedy optimální jíst nejméně dvě hodiny před spaním a jíst především bílkoviny, tedy netučné maso a zeleninu. Například zeleninový salát s řeckým sýrem nebo s kousky masa je přímo ideální večeří. Hladina krevního cukru, inzulínu a krevních tuků klesne po takovém jídle na nízké hodnoty. Vzniknou tak optimální podmínky pro vylučování většího množství růstového hormonu, což ještě navíc stimuluje podvečerní lehký pohyb.
 (žuk)
 

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2452671
DnesDnes578
VčeraVčera570
Tento týdenTento týden578
Tento měsícTento měsíc3617

Partnerské weby

apartman banner