Studenější dny a výkyvy teplot už s sebou přinášejí nachlazení, rýmy či chřipky. Jak se co nejlépe bránit dýchacím potížím spojeným se změnami počasí?
Účinný je pravidelný pohyb a otužování. Obyčejné

procházky a sprchování střídavě chladnější a teplou vodou dokážou opravdu zázraky. A přitom nejde o žádné náročné aktivity, zvládne je každý.

Samozřejmě správná strava a pitný režim jsou už ohranou klasikou. Z vitaminů je dobré pravidelně zařazovat do jídelníčku v tomto období zelí či citrusové plody (vitamin C), jogurty, česnek (přírodní antibiotikum), ořechy a luštěniny (vitaminy E a D, hořčík, zinek), ryby a samozřejmě zeleninu.

Pozor na výkyvy teplot

Imunitnímu systému příliš nesvědčí přetopené místnosti. Pro organismus je přechod z vyhřátého prostředí na chladný vzduch doslova šokem, tento rozdíl špatně snáší. Je to jeden z důvodů vracejících se nachlazení. Navíc přehřátý vzduch v místnostech vysušuje nosní sliznici, která je pak náchylnější k nákaze. Pokojová teplota by tedy neměla přesahovat 22° C (v ložnici je ideální teplota kolem 18° C). Na topení bychom měli umístit odpařovače (nádoby s vodou), které vzduch v místnosti zvlhčí. Kvalitní spánek (v průměru tak osm hodin) také přispívá k lepší imunitě.

(luv)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2454453
DnesDnes487
VčeraVčera662
Tento týdenTento týden2360
Tento měsícTento měsíc5399

Partnerské weby

apartman banner