Trápíte se s dietami, ale kilogramy stále nejdou dolů? Možná jste špatně odhadli typ své postavy. U každého člověka funguje metabolismus jinak. Někdo spaluje kalorie rychleji, jiný pomaleji. Pro každý typ postavy platí určitá doporučení a pravidla, a to nejen co se týče stravy, ale také pohybu.
Hruška
Typ hruška má většinou úzká ramena a menší prsa, tukové zásoby se ukládají hlavně v oblasti boků, stehen, pozadí. Lidé s tímto typem postavy hubnou mnohem hůře než třeba „jabka“. Nejvíce jim na váze přidávají tučné smetanové sýry, zmrzlina, smetanové omáčky, ztužené tuky, sladkosti. Tyto potraviny by měly vyměnit za celozrnné pečivo, ovoce, zeleninu, potraviny s vysokým obsahem vlákniny. Z jídelníčku by měly úplně vyloučit alkohol, smažená jídla, sladkosti. Ideální je zvolit takový druh sportu, který bude rovnoměrně formovat horní i dolní polovinu těla. Nejrychleji mohou zhubnout třeba při spinningu, kondičním běhu, ale také při tanci.
Jablko
Ženy s postavou ve tvaru jablka mají zpravidla obvod pasu větší než boky, tukové zásoby se jim ukládají v oblasti pasu a žaludku. I v tomto případě se dá vhodnou stravou a cílenou fyzickou aktivitou shodit přebytečné kilogramy a optimálně tvarovat tělo. Chce to jen omezit celkový energetický příjem, zejména pečivo a moučné výrobky. Zaměřit se na zeleninu, libové a drůbeží maso, ryby, nízkotučné výrobky. Pozor však na některé druhy ovoce, které obsahují příliš velké množství cukru. Ze sportů je nejvhodnější jogging, tenis, aerobním aktivitám je zapotřebí se věnovat alespoň třikrát v týdnu.
Přesýpací hodiny
Tento typ postavy je takřka ideální. Ženy, co se jí mohou pyšnit, mají stejně široká ramena a boky, štíhlý pas a ploché bříško, takřka dokonalé tvary. Pokud přesto nejsou spokojené, nemusí si s jídelníčkem dělat příliš velké starosti. Stačí si hlídat glykemický index, což je hodnota, která udává, jak rychle tělo využije cukr z určité potraviny. V jídelníčku je vhodné se soustředit na kuřecí maso a ryby, ovoce a zeleninu, ořechy, semínka. Opatrně s mléčnými výrobky, bílým pečivem, těstovinami nebo rýží. Pro ženy s tímto typem postavy jsou vhodné vytrvalostní sporty a posilování s těžším závažím kvůli silnějším stehnům.
Válec
Oproti jiným typům mají ženy s tělem ve tvaru válce velkou výhodu. Výborně jim funguje látková výměna, takže si v podstatě mohou na talíři dopřávat, co hrdlo ráčí. Určitě jim však prospěje, když ve stravě vynechají bílé pečivo a rafinované cukry. Důležité je rozložení stravy během dne, a to nejlépe na několik menších dávek. Žena s válcovitou postavou mívá často ochablé svalstvo, což se dá napravit pravidelnou návštěvou posilovny a pěstováním vytrvalostních sportů.
(ruch)

Planety radí i varují

SPIRIT seznamka

SPIRIT seznamkaA

E-shop

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2456278
DnesDnes140
VčeraVčera717
Tento týdenTento týden4185
Tento měsícTento měsíc7224

Partnerské weby

apartman banner